יום רביעי, 2 ביולי 2014

מסכת בבא קמא הצד השווה שבהן בור יונתן שטנצל סיכומים





סיכומים של שקלא וטרייא של הגמרא סיכם: יונתן שטנצל קיץ תשע"ד.
 

הצד השווה שבהן מה המשנה באה לרבות בבור?

אביי

כח אחר מעורב בו

אבנו סכינו ומשאו שהניחן בראש גגו ונפלו למטה ברוח מצויה. ומישהו נתקל  בהם שהם היו מונחין על הקרקע זה נחשב לבור.  למרות שהוא הניח את זה ברשות היחיד
רבא

בור המתגלגל

לדוגמא אדם שהניח ברחוב שטראוס תפוז, וזה התגלגל לרחוב מלכי ישראל ושם מישהו  נתקל בו ונפל. אז למרות שמי ששם את התפוז  ברחוב שטראוס לא הוא זה שגלגל את התפוז לרחוב מלכי ישראל, אבל מאחר והוא התחיל את הבור, גם אם הבור עבר כתובת וגולגל ע"י מישהו אחר הוא חייב.
רב אדא
בר אהבה

בור ברשות

בזמן החורף מותר לאדם להוציא את הזבל שלו, או את מערכות הביוב שלו לרשות הרבים, מאחר והגשם שוטף אותם. אולם אם מישהו נפגע מהן, הוא חייב בתורת בור.
רבינא
שאין תחילת עשייתו לנזק
למשל כותל או אילן שנפלו, וגרמו לבור ברשות היחיד,  למרות שאין תחילת עשייתו לנזק, מאחר ובעת שבנו את הבניין לא ידעו שבניין זה יתמוטט, אבל לאחר שזה נפל,  הוא חייב בתורת בור





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה