יום שבת, 26 באפריל 2014

חוזה השאלה ספר תורה לבית כנסת לדוגמא




בס"ד
הסכם השאלת ספר תורה ועיטוריו

שנערך ונחתם בירושלים ביום ___________


בין:                               99999999999999999
9999999999999999999999999999999
להלן:"המשאיל"
מצד אחד
לבין:                             בית הכנסת .....................
להלן: "העמותה"

מצד שני
                           


הואיל         והמשאיל סיים זה מקרוב, כתיבת ספר תורה, וכן יוצר כתר תורה ותוספות אשר פרטיהם ותיאורם במפרט הרצ"ב (להלן כמכלול אחד - "הספר" או "ספר התורה"), לזכר ולעילוי נשמת והוא מבקש להשאיל ספר התורה לבית הכנסת ________________, המנוהל ומוחזק ע"י העמותה.
הואיל        וביום __________________, יקיים המשאיל, בשעטו"מ, טקס "הכנסת ספר" לבית הכנסת ולארון הקודש אשר בבית הכנסת, לשם השאלתו.
והואיל        והספר מוקדש לעילוי נשמת המנוח זצ"ל, על מנת שיישאר עולמית בחזקת, בבעלות ובקניין המשאיל ובכוונת המשאיל להשאילו לתקופה בלתי קצובה לעמותה ולבית הכנסת, בחייו, ולקבוע בהסכם זה את כללי ההשאלה.
והואיל        והעמותה מחזיקה, מנהלת ומפעילה בית כנסת ברח' חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח(להלן – "המתחם").

לפיכך הוסכם, הותנה והוצהר כדלהלן:


1.      העמותה מתחייבת טרם קבלת הספר ע"פ הסכם זה, בהשאלה, להתקין ארון קודש באחד מחדרי התפילה הסמוכים לבית הכנסת המרכזי ולשכן בו את ספר התורה המצוי כיום בארון הקודש בבית הכנסת המרכזי.
2.      העמותה מתחייבת כי ספר התורה המושאל לה ע"פ הסכם זה ישוכן בארון הקודש בבית הכנסת המרכזי וישמש כ"ספר ראשון" לקריאה בימי שני וחמישי, בשבת ומועדים.
3.      המשאיל משאיל בזאת את הספר לעמותה על מנת שתשכנו בארון הקודש, כנזכר לעיל, ותשתמש בו, לזכות הרבים, לכל צרכי התפילה וקריאת התורה בכל ימות השנה כמקובל וע"פ דיני ישראל סבא.
4.      ההשאלה היא לתקופה בלתי קצובה וזכותו של המשאיל להפסיקה בכל רגע וליטול הספר מבית הכנסת בכל זמן כפי שימצא לנכון.
5.      לאחר אחרית ימים ושנים ולאחר שאף בנו של המנוח ההמשאיל  , ילב"ע, מוקנית בזאת זכות בלתי חוזרת למנהל עיזבונו של המשאיל , או מי שימונה בצוואתו של הבן, , להיכנס בנעלי המשאיל.
6.      בעקבות פטירת  המשאיל  יהא זכאי מנהל עיזבונו של המשאיל להפסיק ההשאלה בכל עת, כאמור לעיל, וליטול הספר מבית הכנסת כפי שימצא לנכון ולהעבירו לחזקתו ולפקודתו.
7.      בחר המשאיל או הבאים בנעליו ליטול הספר מבית הכנסת, יהא רשאי לעשות כן לאלתר וללא התראה, בבחינת "עשיית דין עצמי".
8.      העמותה מאשרת בזאת כי הספר מושאל לה ע"פ דיני השאילה, וחבותה כלפי המשאיל או הבאים בנעליו הינה כדין וכהלכה בכל גדרי האחריות והשמירה והיא מתחייבת לקיימם בכבוד, כדין וכהלכה.
9.      העמותה מתחייבת בזאת כי הספר ישמש את המתפללים ב"הוצאת הספר" וקריאה בו בתפילות ימי שני וחמישי, ראש חודש, שבת ומועדי ישראל כ"ספר ראשון".
10.  העמותה מתחייבת בזאת כי ככל שלאחר השאלת הספר תקבל העמותה ספר תורה או ספרי תורה נוספים, אשר בגין כך תבחר לסטות מהשימוש בספר זה, כ"ספר ראשון", בבית הכנסת המרכזי כאמור, עליה להשיב ספר זה למשאיל לאלתר.
11.  העמותה מתחייבת בזאת להציג למשאיל טרם המועד – מועד הכנסת הספר לבית הכנסת המרכזי, פוליסת ביטוח במסגרתה מבוטח ספר התורה נשוא הסכם זה בביטוח כל הסיכונים על מנת שאם חס וחלילה תקרה תאונה לספר או לבית הכנסת ובמסגרתו יוכר אובדן הספר כ"אירוע ביטוח" יכסה הביטוח הזמנת ספר חילופי תחתיו או כל תיקון כפי שיקבע בפוליסת הביטוח, עד כדי שוויו המלא של ספר חילופי כאמור ע"פ ערכו ביום כתיבתו מחדש.
12.  קיום סעיף 12 הנ"ל הינו תנאי מתלה בהשאלה זו ופוליסת הביטוח הנזכרת לעיל תהא תקפה לכל תקופת ההשאלה הבלתי קצובה כאשר המוטב העיקרי בפוליסה הינו המשאיל
13.  כל מחלוקת ככל שתתגלע בקשר עם הסכם השאלה זה לא תמנע, גם אם יידרש בירור בקשר עימה, את נטילת ספר התורה המושאל מידי העמותה – בית הכנסת והעברתו לחזקתו בפועל של המשאיל או בהתאמה לחזקתו של מנהל העיזבון או לכל בית כנסת אחר. בירור המחלוקת יעשה לאחר הנטילה כאמור ואך ורק בבית הדין של העדה החרדית בירושלים בלבד וע"פ דין תורה.
14.  דין סעיף 14 לעיל כדין שטר בוררות והצדדים מתחייבים ככל שיידרש לשוב ולחתום על שטר בוררין לפני בית הדין הנזכר בסעיף 14 ככל שיידרשו להתייצב בפניו.
15.  חתימת העמותה על הסכם השאלה, מהווה אישור כי  הספר  נמסר לחזקתה ע"י המשאיל, ורק חתימת המשאיל או נציגו, בנו של המנוח ר' יונתן שטנצל ולאחר הילקחו, לאחר אחרית ימים ושנים, מנהל עיזבונו, על אסמכתא בכתב, תהווה אישור כי הספר הוחזר מידי העמותה למשאיל.
16.  חתימת הערבים הנזכרים לעיל, מהווה אישור לכך כי קראו הסכם זה, ונתנו הסכמתם ביחד או כל אחד מהם לחוד, ובגמירות דעת מלאה לאחר שסברו וקיבלו עליהם לשמש ערבים למלוא התחייבויות העמותה בהסכם השאלה זה.
17.  העמותה מתחייבת  לא להחליף את המעיל  ללא רשות בכתב של המשאיל
18.  העמותה  לא יכולה להוציא את הספר תורה  מבית הכנסת  ולהשאיל מישהו  אחר  ולכל מטרה אחרת
19.  לא לעשות שינוי  ותיקון סת"ם בספר התורה והמשאיל יבצע את התיקון על חשבונו.

כל הנ"ל נעשה בהיתר עיסקא כמפורט בספר "חוכמת אדם" ובקאג"ס באופן היותר מועיל כתיקון חז"ל במלד"ב.
         
ולראיה באו הצדדים על החתום:

________________                                                       ________________
(העמותה - בית הכנסת)                                                   המשאיל

חתימות הערבים:

______________             ______________             ______________


אישור

אני הח"מ ______________ עו"ד, המשמש כיועץ המשפטי של העמותה, מאשר כי מר _________ ת.ז. _________ ומר __________ ת.ז. _________ המוסמכים לחתום בשם העמותה, חתמו בפני על הסכם השאלה זה, וזאת לאחר שוידאתי כדין כי התקבלה בהנהלת או בועד העמותה החלטה המאשרת הסמכת המוסמכים הנ"ל לשאול את הספר בשם העמותה ולחתום על הסכם זה, כן הנני מאשר כי הערבים החתומים לעיל חתמו אף הם בפניי על הסכם זה לאחר שהוסבר להם מהות התחייבותם ופרטי ההסכם וסברו וקיבלו.

                                                                                                        ________________
                                                                                                        , עו"ד



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה